Wie zijn de mensen of organisaties met wie ik werk?


*Ik werk met mensen die helderheid of zelfs beweging willen brengen in een situatie op persoonlijk of zakelijk vlak. Soms heeft dit te maken met beslissingen waar ze voor staan. Ze zitten even in een situatie of fase waar ze alleen niet goed uit komen. Ze kunnen er zelf niet precies hun vinger op leggen en hebben behoefte aan iemand die even met hen meekijkt vanuit een ander perspectief. 

 

* Wat hen kenmerkt is dat mijn klanten bewust en gedreven zijn. Ze willen zinvol bijdragen aan de bedoeling. Zonder dat nou zo hardop uit te spreken is het wel de manier waarop ze keuzes maken in het leven. Ze zijn goed in het begeleiden of adviseren van anderen.

 

* Ze houden van opschieten. Mijn klanten houden niet van geleuter. Tijdverspilling vinden ze dat. Cut the crap. 

 

* Ze delen ideeën en inspireren anderen. Spread the word. Goeie tips krijg je van ze. Ze denken snel en verwerken veel informatie. Ook op social media en internet. Door veel boeken te kopen. Vaak scannen ze de rode draad, want helemaal lezen... nee geen tijd voor. 

 

* Ze vertrouwen en gebruiken hun intuïtie. Maar praten daar pas in tweede instantie over. Misschien. Wel steeds meer. Net als in de wereld eigenlijk.

 

* Ze leven bewust. Het moet wel ergens over gaan. Bijdragen aan een bedoeling. Draai er niet om heen, zeg waar het echt over gaat. 

 

* Het zijn vaak actieve mensen. Ze doen veel dingen tegelijk. Zakelijk, privé.  Ze organiseren of maken plannen. Voor zichzelf, tuurlijk maar vooral voor anderen. Dat kunnen ze supergoed.

 

* Ze houden van onderzoeken hoe het zit. Het naadje van de kous weten, ze zijn nieuwsgierig. Vooral bij anderen zien ze haarscherp wat er aan de hand is.

 

Dit zijn de vragen die mijn klanten als individu hebben:


Herkenbaar, de klanten waarmee ik werk? Misschien herken je je ook wel in hun persoonlijke vragen:

 

* Hoe haal ik meer energie uit mijn werk? Zit ik nog wel op de goede plek? Mijn klanten zijn goed in hun werk en gedreven. Maar ze halen niet meer zoveel energie uit het werk en vragen zich af of ze op de goede plek zitten of dat er iets anders aan de hand is.

 

* Ik heb zoveel aan mijn hoofd gehad de laatste maanden dat ik het gevoel heb dat ik “op ben”. Mijn klanten hebben nu even veel tegelijkertijd aan hun fiets hangen: familiezaken, woonsituatie en werkperikelen. Ze vragen zich af waar ze moeten beginnen om beter in hun vel te komen of  welk probleem ze het eerst moeten tackelen. Ze omschrijven dit als: het putje loopt over, de blender zit vol en draait niet meer.

 

* Ik blijf continu terugkerende fysieke klachten houden (en ik wil er graag vanaf!). Mijn klanten hebben al van alles geprobeerd om ervan af te komen, maar het helpt steeds niet genoeg. Ze willen ook graag snappen waarom dit steeds gebeurt. 

 

* Nou heb ik een belangrijke beslissing genomen en nu gebeurt er niks. Hoe kan dat? Heel bewust hebben ze een grote beslissing genomen (we gaan emigreren, ik stap uit het bedrijf)  maar vervolgens blijft de daadwerkelijke beweging uit.

 

In een organisatie zijn de vragen van mijn klanten:


* Ik heb keer op keer met een bepaalde afdeling binnen mijn organisatie dezelfde uitdagingen. Mijn klanten proberen voortdurend creatieve oplossingen te bedenken maar het gewenste resultaat blijft uit. Ze vinden het lastig om boven water te krijgen waar dit aan ligt. 

 

* Ik maak voor mijn organisatie een kort maar krachtige visie, maar blijf staren naar een bord vol geeltjes met goede ideeën. Mijn klanten zijn bezig voor een organisatie een visie op een nieuw product of de bedoeling van hun organisatie helder te verwoorden. Ze hebben behoefte om de essentie ervan, de bedoeling kort maar krachtig te formuleren. Ze vinden het lastig om snel en krachtig de essentie te benoemen.

 

* Ik zou graag willen dat je meekijkt bij een casus uit mijn werk. Zaken op een andere manier benaderen, dat willen mijn klanten graag. Onderzoeken waar de blinde vlek zit, en hoe ze op een andere manier dingen kunnen doen of benaderen. Dat wat zij even niet zien, in een helder perspectief plaatsen.

 


Even sparren?

Herken je jezelf ergens in bovenstaande vragen of beschrijvingen en heb je behoefte aan een ander perspectief én beweging in de zaak? Dan kan een "Perspectief sessie" interessant voor je zijn. 

 

Staat je vraag er niet tussen, ben je wel getriggerd maar wil je even overleggen of een Perspectief sessie geschikt zou zijn?  Je kunt gewoon even bellen of appen om te sparren op 06 13 68 01 22 of stuur een email naar info@ici-consult.nl

 

* Wil je eerst meer over mij weten? Lees dan verder op de pagina over Rinske.